*** İşletmelerin üretim maliyetlerini gerçekçi bir şekilde hesaplayabilmek için maliyet muhasebesi sistemleri oluşturmak.
* Vergi ve ilgili diğer mevzuata ve Tek Düzen muhasebe standartlarına uygun şekilde muhasebe defterlerinin tutulması, raporlanması, ilgililere raporların sunulması.
* Bilanço, kar-zarar tablosu, bildirge, beyannameler ve diğer belgelerin düzenlenip tahakkuk işlemlerinin yapılması.
* Yapılmış olan muhasebe kayıtlarının TMS’ ye uygunluğunun kontrolü.
* Küçük ve orta ölçekli işletmeler için bilgisayarlı muhasebe yazılım programlarının seçimi ve muhasebe sistemi altyapısının oluşturulması.
* Muhasebe uygulamaları konusunda danışmanlık yapmak.
* KDV, aylık ve üçer aylık Muhtasar ve Geçici Vergi, yıllık Gelir ve Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin hazırlanması, kontrolü ve tahakkuk ettirilerek, Tahakkuk Fişi’nin mükellefe sunulması.
* Mükelleflerin ön muhasebe elemanlarını eğitmek, eğitim sonrası kontrolünü yaparak, ön muhasebenin kusursuz işleyişini sağlamak.
* SGK ve İş Mevzuatı konusunda danışmanlık yapmak.
* İşletme personeline ait ücret bordrolarının, hesap pusulalarının hazırlanması, işçilerce imzalanmak üzere işverene sunulması.
* Aylık prim ve hizmet belgelerinin tahakkuk ettirilerek firmaya iletilmesi.
|